Snoop Dogg przejął kultowe Death Row Records, w której zaczynał swoją artystyczną karierę. Raper kupił wytwórnię od innego labelu NMRK Music Group (wcześniej eOne Music), kontrolowanego przez prywatny fundusz kapitałowy Blackstone.
Jak podaje Variety, warunki transakcji nie zostały ujawnione, ale wiadomo, że zakup Death Row przez Snoopa jest pierwszą częścią umowy, która pozwoli mu także stać się właścicielem praw do części muzyki wydawanej przez legendarną wytwórnię. Wszystko ma zostać sfinalizowane w nadchodzących tygodniach. Wiadomość pojawiła się na kilka dni przed planowanym wspólnym występem Snoopa z Kendrickiem Lamarem, Mary J. Blige. Dr. Dre i Eminemem na Super Bowl Halftime Show i na chwilę przed premierą jego nowej płyty "B.O.D.R." (Back On Death Row) 11 lutego. Wcześniej mówiło się o wydaniu krążka 13 lutego, jednak na swoich społecznościówkach raper ujawnił, że album pojawi się dwa dni wcześniej."Jestem podekscytowany i wdzięczny za możliwość kupna ikonicznej i kulturowo ważnej marki Death Row Records, która przyszłościowo ma ogromną wartość. Świetnie jest czuć się właścicielem wytwórni, której byłem częścią na początku swojej kariery i w której byłem jednym z pierwszych artystów. To niesamowicie ważny dla mnie moment. Chciałbym osobiście podziękować ludziom w Blackstone i MNRK, a także specjalnie Davidowi Kestnbaumowi, który pracował ze mną przez ostatnie miesiące, by ten ekscytujący powrót do domu urzeczywistnić. Nie mogę się doczekać, by zbudować nowy rozdział historii Death Row Records" - powiedział Snoop w oświadczeniu prasowym.
"W Blackstone silnie wspieramy artystów i kreatywną społeczność w naszych inwestycjach związanych z branżą rozrywkową. Jesteśmy podekscytowani przekazaniem marki Death Row Records w ręce takiej legendy jak Snoop Dogg. Życzymy mu sukcesów w nadchodzących latach, gdy marka będzie szła do przodu pod jego przywództwem i zgodnie z jego wizją" - przekazał David Kestnbaum z Blackstone'a.
Death Row Records zostało założone przez Suge'a Knighta w 1992 roku. W latach 90. było najważniejszym hip-hopowym labelem na zachodnim wybrzeżu Stanów. W tej wytwórni ukazał się kultowy debiut Snoop Dogga "Doggystyle". Także tutaj wydane zostały takie klasyki jak dający początek g-funkowi "The Chronic" Dr. Dre, "All Eyez On Me" 2 Paca czy "Dogg Food" Dogg Poundów.
Przy okazji przypominamy artykuły poświęcone klasykom Snoopa jak i katalogowi Death Row:
20 singli na 20-lecie Death Row Records - subiektywny ranking
Snoop Dogg - 30 najlepszych utworów, których prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś (cześć 1)
Snoop Dogg - 30 najlepszych utworów, których prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś (cześć 2)
Snoop Dogg - 30 najlepszych utworów, których prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś (cześć 3)
Komentarze