Tiktokowy format może dać drugie życie utworom - to właśnie spotkało "THC" Young Igiego i Włodiego, wydane w 2019 roku. Koncertowy blend przygotowany w ramach setu na trasę OIO przez DJ'a Phunk'illa sprawił, że numer zyskał drugą twarz oraz został trendem na platformie.
W ciągu ostatniego miesiąca-dwóch powstało ponad 40 000 filmików wykorzystujących refren, co przełożyło się też na popularność singla na YouTube i Spotify, gdzie wskoczył do top 10 najpopularniejszych utworów w Polsce (wyprzedzając na ten moment takie tegoroczne hity jak "Disney" Kizo czy "Papuga" Maty, Quebo i Malika). Skłoniło to też Igiego do założenia sobie profilu na TT, gdzie pierwszym filmikiem jest oczywiście lipsync tego blendu, a video złożone z kompilacji nagrań ludzi trafiło na jego oficjalny kanał.
A jak patrzy na to wszystko autor, który wpadł na pomysł zderzenia refleksyjnego protest-songu z bitem z wielkiego hitu sprzed dekady, "The Way I Are" Timbalanda?
Skąd pomysł na połączenie "THC" akurat z "The Way I Are"? W oryginale numer miał raczej refleksyjny klimat, a Ty zrobiłeś z niego klubowy banger.
Myśląc o blendach preparowanych pod specjalnego seta, który był grany przed każdym show OIO, przede wszystkim fokusowałem się na elemencie zaskoczenia. DJ'skie doświadczenie podpowiadało mi, że takie połączenie zrobi przysłowiową robotę. Tak też się stało.
Czy w setach koncertowych miałeś wrażenie, że ten blend jest jakoś wyjątkowo dobrze odbierany na tle innych? Jak patrzysz na jego szaloną popularność na TikToku?
Niekoniecznie. Set był tak ułożony, ażeby odpowiednio dynamizować wrażenia odbiorców. Dzięki temu mam wrażenie, że udało się osiągnąć coś naprawdę równego, fajnego i wyjątkowego, co słuchacze zapamiętają jako integralną część show OIO.
Jeśli chodzi o popularność - nie miałem szczerze o tym pojęcia. Nie jestem aktywnym użytkownikiem TikToka, a sam blend jest niewielkim elementem całej układanki, którą był właśnie OIO Tour Set. Nie spodziewałem się, że akurat ten wycinek całego tworu uzyska tak ogromną popularność i stanie się viralem. Wczoraj znajomy wysłał mi nawet reklamę zabiegu na celulit, pod którą to jest podłożony ten blend a to już w ogóle wykracza poza moje zdolności percepcyjne (śmiech).
Czy tiktokowa formuła filmików tworzy nowy potencjał dla takich blendów na to, by rozeszły się szerzej?
Niestety mimo aktywnej pracy w branży muzycznej, nie jestem zaznajomiony wystarczająco z tą platformą, żeby ferować takie wyroki. Na pewno dobre jest to, że w jakiś sposób promowana jest zabawa muzyką aka robienie blendów, remixów czy editów. Patrząc również na scenę djską, tego właśnie brakuje w setach granych w klubach, na koncertach czy festiwalach - autorskich rzeczy, których nikt inny nie ma w swoim katalogu muzycznym. Obecna technologia pozwala na swobodne przygotowywanie takich rzeczy, ważne żeby miały one rzeczywiście jakąś wartość muzyczną i wykonywane były w zgodzie ze sztuką. Wtedy ma to jak widać sens.
Phunk’ill - dj koncertowy OIO, Otsochodzi i Schaftera, członek duetu Święty Bass (wraz z Miłym ATZ).
Poniżej video do blendu "THC", a pod nim cały OIO Tour Set.
Komentarze