„Piłeś, paliłeś – nie jedź!” – to hasło pierwszej akcji społecznej z cyklu „Bitwa prawna”, która kilka dni temu ruszyła w sieci. Ma ona uświadamiać prawne konsekwencje jazdy „pod wpływem”. Organizatorzy postawili na spot z wykorzystaniem utworu „Sekunda” Rahima, deklaracje na Facebooku i Twitterze oraz koncerty i bitwę freestylową! Sędziować bitwę będą Ymcyk, Czeski i Flint. Wielki finał 26.06 w klubie Wiatrak w Zabrzu.
2000 zł za pierwsze, 1000 zł za drugie i 500 zł za trzecie miejsce otrzymają laureaci bitwy freestylowej. Impreza odbędzie się już 26.06 w zabrzańskim Wiatraku. Tematem zmagań słownych będą sytuacje rodem z sali sądowej. Wszystkie tzw. case'y dotyczyć będą skutków prawnych prowadzenia po alkoholu i (lub) narkotykach. Uczestników oceni publiczność oraz jury w składzie: Ymcyk, Czeski i Flint. Aby stanąć w szranki, należy na adres bitwaprawna@maxflo.pl wysłać maila zawierającego imię, nazwisko, pseudonim i datę urodzenia. Więcej szczegółów na www.bitwaprawna.pl.
By zdobyć bilet na wielki finał bitwy i koncerty gwiazd polskiego rapu, należy: wejść na www.bitwaprawna.pl, przejść do zakładki „Poprzyj akcję i przyjdź na Bitwę!”, kliknąć w odpowiedni button, a następnie przy użyciu specjalnej aplikacji udostępnić wpis na Facebooku lub Twitterze. – Imprezę, której jesteśmy partnerem, promujemy głównie kanałami social media. Powód jest prosty: grupa docelowa. Chcemy z tym tematem trafić przede wszystkim do ludzi takich jak my, czyli młodych. Sami traktujemy dziś Facebooka i Twittera jako główne źródło informacji. Postawiliśmy więc na komunikację viralową w tych serwisach – tłumaczy Joanna Michalik, specjalista ds. PR i social media w MaxFloRec.
Jeśli nie wybierasz się do Zabrza, ale chcesz wyrazić aprobatę dla akcji i zadeklarować, że sam nie jeździsz (lub nie będziesz jeździć) „pod wpływem”, wystarczy, że... użyjesz Facebooka, Instagrama, Twittera czy innych serwisów społecznościowych. – Hashtagami #piłeśpaliłeśniejedź, #bitwaprawna i #niejedź oznaczać można wszystko, co ma związek z motywem przewodnim akcji. Można np. wrzucać na Facebooka zdjęcia z klubów, imprez, koncertów czy spotkań rodzinnych. Jak na razie najczęściej ludzie udostępniają nasz spot. Widzimy, że podchodzą do tematu bardzo entuzjastycznie – mówi Michalik. Być może to zasługa singla „Sekunda” Rahima, który stał się w pewnym sensie hymnem kampanii.
Bitwy freestylowe to nieodłączny element subkultury hip-hopowej. Ale co ma wspólnego hip-hop z prawem? Jak mówi adwokat Grzegorz Prigan, pomysłodawca „Bitwy prawnej”, freestylowca można porównać do adwokata, a adwokata do freestylowca. – W trakcie potyczki zarówno adwokat, jak i freestylowiec, jeśli nie zna ruchu rywala, zmuszony jest do jak najszybszej riposty słownej. Reakcja musi być błyskotliwa, celna i rzeczowa – tłumaczy Prigan. – Słowa freestyle'owca kierowane do przeciwnika są jak działanie adwokata na sali sądowej. Jeden i drugi walczy w tym samym celu: by zwyciężyć – dodaje.
Prowadzenie pojazdu pod wpływem jakichkolwiek środków odurzających grozi nie tylko utratą prawa jazdy i wyrokiem. To ryzyko śmiertelnego wypadku drogowego. Niby banalne, niby „każdy wie”, a jednak, jak zauważają organizatorzy, nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z realności tych następstw. – Konsekwencje są nie tylko karne, ale i cywilne. Sprawca może otrzymać nakaz oddania ubezpieczalni odszkodowania wypłaconego ofiarom wypadku. To może być dług w wysokości nawet 1 mln zł. Stąd cała ta akcja. Nie po to, by przypomnieć, ale by uświadomić – mówi Joanna Michalik.
Premierowa edycja „Bitwy prawnej” podzielona została na 3 etapy. Pierwszy z nich to kampania społeczna „Piłeś, paliłeś – nie jedź!”. Drugi – eliminacje do bitwy freestylowej. Zwieńczeniem akcji będzie wielka bitwa na słowa i koncert gwiazd polskiego hip-hopu. – Pokażmy razem, że rap to nie tylko poruszanie kilku stereotypowych tematów życia codziennego – zachęca Magdalena Giertuga z agencji kreatywnej kręci się! będącej partnerem akcji. – Przecież rapem możemy się bawić, poprzez rap możemy edukować, uświadamiać i ostrzegać innych. Wykorzystajmy to! Widzimy się już 26 czerwca w Zabrzu!
Organizatorem akcji jest Adwokatura Polska we współpracy z Agencją Artystyczno-Wydawniczą MaxFloRec i agencją kreatywną kręci się! Patronat medialny nad wydarzeniem sprawują: TVP Katowice i TVP Opole. Głównym sponsorem imprezy jest PZU S.A.
[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"23731","attributes":{"alt":"","class":"media-image"}}]]
Komentarze