Czy klipy i grafiki to ważne narzędzie w promocji i odbiorze rapu? Jak powstawały najgłośniejsze teledyski 2021 roku takie jak “Papuga” czy “Fiołkowe Pole”? Jak zmieniło się w ostatnich latach podejście do produkcji teledysków? Co w branży działa źle i wymaga poprawy? Sprawdźcie trzeci z serii specjalnych podcastów przygotowanych w ramach podsumowań roku do gali Popkillery 2022!
O rapowych klipach, grafikach i zdjęciach w promocji muzyki rozmawiają: Igor Leśniewski (Ajgor Ignacy), Konrad “nghtlou” Tułak i Piotr Zajączkowski (ex-Def Jam Poland). Wspólnie brali udział w produkcji teledysków, które w 2021 roku zebrały kilkaset milionów wyświetleń - m.in. “Papuga” i “Kiss Cam” Maty, “Bandyta” i “Fiołkowe Pole” Sobla czy “Król Balu” Kizo.
Przepraszamy za komplikacje dźwiękowe przy wypowiedziach gości.
Rozmawiał: Mateusz Natali
Zdjęcia/Montaż: Alexander Pieniążek
Podziękowania dla Room13 Club:
https://www.instagram.com/room13club/
https://www.facebook.com/room13club
Spis treści:
00:00 Jaki był 2021 w polskim rapie?
02:30 Progres w produkcji teledysków
12:30 Kto zdominował 2021 rok?
15:15 Znaczenie oprawy wizualnej dla promocji
22:20 "Papuga" Maty - kulisy powstania
27:24 Jak szybko mogą powstawać klipy i filmy?
29:53 Proces powstawania, klimat
34:45 Obraz a dźwięk - połączenie
40:09 Klipy Maty - jak wyglądały od środka?
45:40 Klipy Sobla - jak dużą rolę grały jego pomysły
51:50 Pierwszy teledysk dla młodego artysty
52:30 Klip "Fiołkowe Pole" kopią White'a 2115?
57:05 Skauting lokacji do klipów
01:04:00 Podejście branży do teledysków
01:20:23 Najlepsza polska płyta 2021 roku
Komentarze