To z pewnością jeden z najlepszych numerów w dotychczasowym dorobku PRO8L3M'u, emocjonalne uderzenie, które odczuwa się po chwili - jakby z opóźnieniem, ale zdwojoną siłą. Duet opowiedział jak powstało "W domach z betonu" pochodzące z "Art Brut 2".
"Moc tego kawałka uderzyła mnie dopiero po jego napisaniu - nie kminiłem długo, po prostu to zrobiłem. Po nagraniu prewki przeczytałem tekst i wyobraziłem siebie grającego to na koncercie. Pomyślałem: k**wa nie chciałbym tam stac na tej scenie i sie rozpłakac. Wahałem się też przez chwilę, bo jest to trudna i osobista historia. Z drugiej strony bardzo cenię tego typu przekaz, więc po przegadaniu tematu z Piotrkiem uznaliśmy, że warto czymś takim otworzyć album. Jeśli chodzi o flow to nie chciałem za bardzo kombinować, rym na 3,5 i po temacie. Natomiast przy pierwszych tejkach nagrywkowych nawijałem udając intonacje dziecka, ale brzmiało to komicznie, więc zastosowałem po prostu delikatną arytmię zamiast dziecięcej interpretacji. To sugerowało, że mówi to dziecko, jednak ustami dorosłego człowieka" - pisze Oskar na fanpage'u grupy.
A Steez dodaje: "Inspiracją do całej kompozycji był legendarny numer Martyny i Andrzeja Jakubowiczów pt. “W domach z betonu nie ma wolnej miłości”. W oparciu o sampel zbudowaliśmy refren, ale fragmenty możecie usłyszeć także we wstępie do kawałka. Poza samplami położyliśmy dużo brzmień rodem z syntezatorów z lat 80, a bit to 100% analogowy automat perkusyjny. Bit powstał pod wpływem impulsu w trakcie jednej sesji studyjnej. Jest to jeden z ostatnich bitów jakie wyprodukowaliśmy na ten album. Muzykę ilustrują autentyczne zdjęcia z naszych rodzinnych archiwów."
[[{"fid":"57937","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default"}},"attributes":{"height":323,"width":430,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Komentarze